Αναζήτηση

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

H ιστορία διδάσκει...



Πρόσφατα, έπεσε στα χέρια μου μια πηγή από ένα σχολικό βιβλίο που εξέταζε τα αίτια της πτώσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Σταχυολογώντας λοιπόν τα σημαντικότερα σημεία, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια στοιχεία και να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα...

Βρείτε τις ομοιότητες με την κατάρρευση της Ελλάδας…

Η παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας !

Από το δεύτερο μισό του 17ου αιώνα και ιδίως μετά το θάνατο του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1566) η Οθωμανική Αυτοκρατορία αρχίζει να παρακμάζει, για πολλούς λόγους που συνδέονται άμεσα με τη δομή και την οργάνωσή της.

Η κάμψη των κατακτήσεων από το δεύτερο μισό του 16ου αιώνα συντέλεσε και στην αποδυνάμωση του πνεύματος του ιερού πολέμου, που αποτελούσε τον πρωταρχικό λόγο ύπαρξης της αυτοκρατορίας και την πηγή έμπνευσης των μουσουλμάνων μαχητών.

Το πρόβλημα των δημοσίων οικονομικών:

Η ανάσχεση της καταχτητικής ορμής και η απώλεια εδαφών από το 17ο αιώνα είχαν ως συνέπεια τη μείωση των δημοσίων εσόδων. Η βιοτεχνία, επίσης, δεν μπόρεσε να εξελιχθεί σε βιομηχανία. Η χρήση από το 16ο αιώνα των νέων θαλάσσιων δρόμων μείωσε ή και εκμηδένισε τη σημασία των χερσαίων δρόμων και των λιμανιών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας για τη μεταφορά των αποικιακών προϊόντων από την Ανατολή. Εξάλλου, η εισροή χρυσού και αργύρου από την Αμερική επέφερε υποτίμηση του οθωμανικού νομίσματος.



Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Λίγα λόγια για εμένα



O Μιλτιάδης Κοτζιάμπασης γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στην πόλη της Κατερίνης. Είναι παντρεμένος και πατέρας τριών παιδιών. Από μικρός είχε σαν όνειρο να σταδιοδρομήσει στον υπέροχο, αλλά και γεμάτο προκλήσεις, χώρο της εκπαίδευσης. Αποφοίτησε από το 1ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης με βαθμό "Άριστα" (19,5) το 2004 και στη συνέχεια σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. από όπου και πήρε το πτυχίο του το 2008 με βαθμό "Άριστα" (9,1).

Έχει πολύ καλή γνώση της Αγγλικής Γλώσσας και της Χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Διορίστηκε μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ το 2009 στην Εύβοια και συγκεκριμένα στο νησί της Σκύρου.

Από τον Σεπτέμβριο του 2010 και ύστερα υπηρέτησε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2014 προσφέρει τις υπηρεσίες του στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου. 

Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων (πάνω από 30) και έχει διατελέσει τα τελευταία 5 χρόνια εισηγητής σε επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Η καινοτομία στη σχολική τάξη ».

Το σχολικό έτος 2014-2015 συμμετείχε στο, εγκεκριμένο από το ΙΕΠ, ερευνητικό πρόγραμμα "Μάθηση Μέσω Σχεδιασμού" διάρκειας 100 ωρών, σε συνεργασία με το Ελληνικό Δίκτυο Μάθησης Μέσω Σχεδιασμού, τον Οργανισμό Common Ground (University of Illinois,USA) & το τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ Στερεάς Ελλάδας. Το ίδιο Σχολικό Έτος παρακολούθησε πρόγραμμα επιμόρφωσης 50 ωρών και μπήκε στο δίκτυο "Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού" . Ταυτόχρονα έγινε μέλος του Ο.Δ.Π. Εύβοιας.

Το 2015-16 συμμετείχε και βραβεύτηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Inspiring Science Education: Large Scale Implementation Scenarios to Mainstream eLearning in Science Mathematics and Technology in Primary and Secondary Schools" σχεδιάζοντας και πραγματοποιώντας καινοτόμες εκπαιδευτικές σχολικές δραστηριότητες με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων και πηγών ηλεκτρονικής μάθησης. Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) . 

Το 2018 πραγματοποίησε σεμινάριο 300 ωρών με θέμα: "Οικονομικά της εκπαίδευσης" στο E-Learning του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το οποίο ολοκλήρωσε με επιτυχία εκπονώντας εργασία με θέμα: "Οι Δημόσιες Δαπάνες για την Εκπαίδευση ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες". 

Το 2019 πραγματοποίησε σεμινάριο 500 ωρών με θέμα: "Οργάνωση και Διοίκηση της εκπαίδευσης" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα έγινε και μέλος της. Την ίδια χρονιά παρακολούθησε σεμινάριο τριών μηνών με θέμα: "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - Νέες Τεχνολογίες και Ωρίμανση Υπαρχόντων" , στο E-learning Χρηματοοικονομικού Παν. Πειραιώς.

Το 2020 πραγματοποίησε ετήσιο σεμινάριο με θέμα: "Ψυχολογία της Εκπαίδευσης" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τέλος, έχει πραγματώσει ντοκιμαντέρ, ταινίες και ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα, πάνω σε θέματα αγωγής υγείας, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά. 

Το 2021πραγματοποίησε ετήσιο σεμινάριο με θέμα: "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επίσης συμμετείχε στο πιλοτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα εικοσιτεσσάρων ωρών σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης το οποίο διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατόπιν του άρθρου 9 της Υ.Α. με αρ. Φ.7/79511/ΓΔ4/24-06-2020 (Β΄ 2539) στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της δράσης «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά το διάστημα Σεπτέμβριος 2020–Μάρτιος 2021.

Το Φεβρουάριο του 2022 αποφοίτησε με άριστα (9,4) από το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Στρατηγικές Διαχείρισης, Καταστροφών και Κρίσεων στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. 

Έχει υλοποιήσει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ανάμεσα στα οποία, δυο ντοκιμαντέρ, δύο ταινίες μεγάλου μήκους και πολλές μικρού μήκους.

Η βασική αρχή της διδασκαλίας του είναι η εξής: Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και ωριμάζει με το δικό του χρόνο. Να θέτετε πάντα μικρούς, πραγματοποιήσιμους και ρεαλιστικούς στόχους. Αυτό που μετράει πάνω απ’ όλα είναι η προσπάθεια !

m.kotziam@gmail.com

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Φοβάστε; Και εγώ… Λοιπόν, τι κάνουμε τώρα;

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση


Κάποτε είχαν ρωτήσει έναν παππούλη χρηματιστή τι κάνει όταν τον κυριεύει ο φόβος και αυτός είχε απαντήσει με τα παρακάτω λόγια:

« Φίλοι μου, ο φόβος είναι και καλός και κακός σύμβουλος για τον επενδυτή! Η διαχείρισή του μπορεί να αποτελέσει ένα αξιόπιστο και αποτελεσματικό εργαλείο στο περίεργο σύμπαν των χρηματιστηριακών επενδύσεων, αρκεί να ξέρουμε τι κάνουμε…»

Ο χρησμός αυτός ερμηνεύεται πολύ πιο εύκολα από αυτούς που έκανε η Πυθία, όταν «μαστούρωνε» από τα αναβλύζοντα αέρια του εδάφους στο Μαντείο των Δελφών. Μας τονίζει ξεκάθαρα πως ο φόβος έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει έναν πολύ καλό επενδυτικό δείκτη και μάλιστα αντιθετικό.


Κυριακή 5 Απριλίου 2015

Γιατί οι δάσκαλοι-ες είναι καλύτεροι επενδυτές από τους περισσότερους-ες…

Σε μια ανάλυση 20.000 επενδυτών που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Openfolio (μια διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου οι επενδυτές μοιράζονται τις επενδύσεις τους ιδιωτικά και δημόσια) οι δάσκαλοι-ες είχαν κατά μέσο όρο τις καλύτερες αποδόσεις από κάθε άλλο επαγγελματία.

Σε μια περίοδο μετρήσεων 12 μηνών,που έληξε το Φεβρουάριο του 2015, άγγιξαν αποδόσεις 10,2% σε σχέση με το 7,6% που είχαν τα υπόλοιπα επαγγέλματα.

Οι δάσκαλοι-ες ξεπέρασαν αυτούς που απασχολούνται σε τεχνολογικά επαγγέλματα ( 8,3%), σε οικονομικά επαγγέλματα (6,9%) και βασικά “έσβησαν” τους κυβερνητικούς υπαλλήλους οι οποίοι έπιασαν αποδόσεις μόλις στο 3,4% στις επενδύσεις τους.

Λοιπόν, τι είναι αυτό που κάνει τους δασκάλους-ες να καταλαβαίνουν καλύτερα τον επενδυτικό κόσμο;

Οι αναλυτές του Openfolio βρήκαν μερικά στοιχεία κοινά σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι πως έχουν περισσότερη υπομονή από οποιονδήποτε άλλο. Κάνουν μόνο 6 συναλλαγές το χρόνο σε σύγκριση με τις 9 των υπολοίπων επενδυτών. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Πλήθος ερευνών έχει δείξει πως η παθητική επένδυση (με λίγες συναλλαγές) προσφέρει πιο σταθερή βάση απ’ ότι η ενεργητική (πολλές συναλλαγές).

Επίσης οι δάσκαλοι δεν επενδύουν τόσο συχνά σε μεμονωμένες μετοχές. Η πλατφόρμα βρήκε πως κατά μέσο όρο επιλέγουν αμοιβαία κεφάλαια, παρά ξεχωριστές μετοχές, κάτι που αποτελεί μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση. Συγκεκριμένα, το χαρτοφυλάκιο τους αποτελείται κατά 52% από αμοιβαία και το υπόλοιπο είναι τοποθετημένο σε μετοχές. Οι υπόλοιποι κλάδοι έχουν το 54% σε μετοχές και το 46% σε αμοιβαία.

Ακόμη, παρ’ ότι η πλατφόρμα δεν αποκαλύπτει τις χρηματιστηριακές ( για λόγους ασφαλείας), έγινε αντιληπτό ότι οι δάσκαλοι-ες χρησιμοποιούν κατά 10 με 20% περισσότερο τις διαδικτυακές πλατφόρμες σε σύγκριση με τους άλλους επενδυτές, γλιτώνοντας έτσι αρκετά χρήματα από τις προμήθειες. 

Διαβάζοντας τώρα ανάμεσα στις γραμμές, μπορούμε σίγουρα να συμφωνήσουμε πως οι περισσότεροι δάσκαλοι-ες τα καταφέρνουν καλύτερα στις επενδύσεις γιατί η πλειοψηφία του κλάδου αποτελείται από γυναίκες. Περισσότερα από τα ¾ του κλάδου είναι γυναίκες, και έχει αποδειχθεί πως το θηλυκό γένος έχει την τάση να κάνει λιγότερες συναλλαγές και να επιλέγει το μικρότερο ρίσκο σε σχέση με τους άνδρες.  

Υστερόγραφο: Οι δάσκαλοι-ες ακολουθούν στρατηγικές που έχουν δουλέψει στο χρόνο, και ίσως δεν είναι τόσο κακό να επενδύουμε διαβάζοντας βιβλία. 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:


Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Χρηματιστήριο vs Έρωτας

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Άνετα κάποιος που ασχολείται χρόνια  με το χρηματιστήριο θα μπορούσε να αποκρυπτογραφήσει τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, όπως και στον έρωτα, και να καταλήξει στο συμπέρασμα πως και τα δυο συνάδουν σε μεγάλο βαθμό.


Καταρχήν αμφότερα στηρίζονται καθαρά πάνω σε «θεμέλια ψυχολογίας».  Δηλαδή, κινούνται και ακολουθούν αρχές που σχετίζονται με την επιστήμη της ψυχολογίας. Φυσικά στο χρηματιστήριο εμπλέκεται και η οικονομική επιστήμη. 

Επίσης και τα δυο είναι απρόβλεπτα και πολλές φορές παραβαίνουν τους κανόνες της λογικής. Ακόμη η πορεία που ακολουθούν στις επιμέρους φάσεις τους (αρχή-μέση-τέλος) είναι παρόμοια, αν όχι πανομοιότυπη.  


Παίρνοντας σαν αφετηρία λοιπόν, την πορεία που ακολουθούν τόσο το χρηματιστήριο όσο και ο έρωτας καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα: Καταρχήν και τα δυο  έχουν κυκλική συμπεριφορά. Ξεκινούν από κάπου, φτάνουν σ’ ένα μέγιστο σημείο, και στο τέλος πάντα καταλήγουν κάπου.  Στην αρχή έχουμε τα πρώτα δειλά βήματα, στη συνέχεια αν υπάρχουν ενθαρρυντικά στοιχεία ακολουθούν ανοδική πορεία, φτάνουν σ’ ένα μέγιστο σημείο όπου εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια κόπωσης και ακολουθεί η κάθοδος με τις ανάλογες συνέπειες. Μετά υπάρχει μια περίοδος προσαρμογής μέχρι να ξεκινήσει ο νέος κύκλος.

Για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε χωρίς να ανέβουν τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα!



Καμία φορά, οι λεπτομέρειες στα Δελτία Τύπου είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά.

 Έτσι την Παρασκευή, η ανακοίνωση του Παγκόσμιου Πρακτορείου Ενέργειας, έδειξε πως υπάρχει αποσύνδεση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης σε σχέση με την αύξηση των εκπομπών CO2 το 2014. 

Το πρακτορείο σημειώνει πως ήταν η πρώτη φόρα μετά από 40 χρόνια όπου τα αέρια του θερμοκηπίου παρουσίασαν μείωση χωρίς να ακολουθήσουν την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Τι άλλαξε λοιπόν;

Υπάρχουν πολλές αιτίες που συνέβαλαν σ’ αυτή την κατάσταση.
 Έτσι, η στροφή της Κίνας και των αναπτυσσόμενων χωρών προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συνδυάστηκε με πολλά περιβαλλοντικά οφέλη. 

Ακόμη, στην Αμερική υπάρχει μια τάση περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ιδιωτική παραγωγή.

Ο Robert Stavins σημειώνει, πως ακόμα ένας παράγοντας είναι, πως ορισμένες πολιτείες(όπως η Καλιφόρνια)βάζουν υψηλούς φόρους στην εκπομπή άνθρακα κάτι που κάνει τους κυβερνήτες να ξανασκεφτούν τη χρήση του. 

Και υπάρχει ακόμη ένα σημείο κλειδί. Η εκτόξευση του σχιστολιθικού αερίου στις Η.Π.Α. Αυτό οδήγησε σε αυξημένη χρήση του φυσικού αερίου για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο και τον περιορισμό της χρήσης μονάδων άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρισμού.

Τα τελευταία 40 χρόνια, μόνο 3 φορές έμειναν σταθερά ή έπεσαν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και η πτώση συνδέονταν πάντα με πτώση της παγκόσμιας οικονομίας. Αυτή τη φορά το παγκόσμιο ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 3%.

Θετικό νέο λοιπόν, παρακαταθήκη για μια καλή συνέχεια…

Ελεύθερη μετάφραση: http://www.washingtonpost.com

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Οχτώ πράγματα που οι έξυπνοι γονείς δε θα αγόραζαν στα παιδιά τους




 Ανάμεσα στο να ξοδέψεις 20.000$ για ένα πάρτι γενεθλίων ή να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο σ’ έναν έφηβο, δεν υπάρχει αμφιβολία για την προτιμότερη επιλογή. 

Άλλα ένα καινούριο αυτοκίνητο, όσο βασικό και να ακούγεται σε μερικούς, δεν είναι καλό να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων. Γιατί δεν είναι μόνο σπατάλη, αφού για να κάνεις απόσβεση απαιτείται πάρα πολύς χρόνος, αλλά  με αυτόν τον τρόπο δίνεις και ένα φθηνό μάθημα οικονομικής υπευθυνότητας στα παιδιά σου.

Αν δεν πληρώσουν γι’ αυτό, δε θα το εκτιμήσουν. 

Το να αγοράζεις στα παιδία οτιδήποτε ζητήσουν, μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από μια αντανακλαστική κίνηση για πολλούς γονείς, αλλά η αίσθηση της συσσώρευσης πολλών πραγμάτων μπορεί να είναι σκληρή για τα καλομαθημένα παιδιά, όπως σημειώνει η Nancy Irwin, μια θεραπεύτρια στο Los Angeles με πολλούς ευκατάστατους πελάτες. Τα πάντα έχουν να κάνουν με το πώς θέλουμε να δείχνουμε προς τα έξω, συμπληρώνει η ίδια. Αυτό μερικές φορές μπορεί να είναι δυσβάσταχτο για τα παιδιά μας. 

Με αφορμή λοιπόν αυτούς τους γονείς, έχω συμπληρώσει μια λίστα με επτά πράγματα(πέρα από το αυτοκίνητο) που θα ήταν καλό να μην αγοράσετε στα παιδιά σας ακόμη και αν σας ικετεύουν πέφτοντας στα πόδια σας. 

Νέες ταινίες
Ήμουν σε ένα video club πρόσφατα και είδα μια γυναίκα να αγοράζει για το τετράχρονο κοριτσάκι της μια στοίβα από DVD. Ίσως θα ήταν προτιμότερο να πήγαινε με την κόρη της στο θέατρο ή απλά να τις νοίκιαζε με 1,33$ τη μία. Εκτός αν το παιδί πρόκειται να παρακολουθήσει την κάθε ταινία ξεχωριστά από δεκαπέντε φορές. Σε κάθε άλλη περίπτωση η αγορά τους δεν αξίζει. Υπάρχουν όμως πολύ καλύτερα πράγματα που μπορεί να κάνει το παιδί από το να βλέπει την ίδια ταινία δεκαπέντε φορές. 

Νέα βιβλία
Αν και υποτάσσομαι στο να αγοράζω νέα βιβλία περιστασιακά, αποφεύγω να το κάνω, αφού παίρνω την κόρη μου και πάμε κάθε εβδομάδα στη  βιβλιοθήκη. Η προηγούμενη μητέρα, πέρα από τις ταινίες, αγόρασε και πέντε βιβλία. Τα χρήματα που έδωσε θα βρουν αντίκρισμα μόνο άμα διαβαστούν ξανά και ξανά. Όπως και να έχει, τα βιβλία της βιβλιοθήκης είναι πολύ φτηνότερα. 

Τηλεόραση για το υπνοδωμάτιο.
Υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά gadget με τα οποία μπορούν να διασκεδάσουν γονείς και παιδιά. Δεν είμαι κατά στο να αγοράσετε στο παιδί μια φορητή παιχνιδομηχανή ή ένα tablet. Φυσικά, θα πρέπει να τα χρησιμοποιούν μέσα σε στενά όρια και με πρόγραμμα. Μια τηλεόραση στο δωμάτιο όμως, ιδιαίτερα αν είναι καλωδιακή, είναι ακόμη μια δικαιολογία για να κάτσει τo παιδί στο δωμάτιο μόνο, χωρίς μάλιστα να έχουμε πρόσβαση στο τι βλέπει.
Οι γονείς είναι αναγκαίο να βοηθήσουν το παιδί να καταλάβει τη διάκριση μεταξύ δικαιωμάτων και προνομίων. Ναι, κρατήστε το παιδί ασφαλές και ευτυχισμένο, άλλη μην το κάνετε να βλέπει το οποιοδήποτε προνόμιο σαν βασικό δικαίωμά του.

Smartphone
To να έχει κάνεις ένα μπορεί να φαντάζει απαραίτητο, αλλά ένα παιδί που συνήθως είναι με τους γονείς του ή στο σχολείο, τι το χρειάζεται; Μερικά πράγματα της λίστας, όπως το τηλέφωνο, μπορεί να μην είναι μια παράλογη αγορά, αν το παιδί σας αποταμιεύει χρήματα και μπορεί να πληρώσει γι’ αυτά. Κάποια παιδιά στην προεφηβεία μάλιστα, μπορεί να το χρειάζονται, αν και οι δύο γονείς δουλεύουν. Βέβαια, οι γονείς θα πρέπει να τα θεωρούν αρκετά υπεύθυνα, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν με σωστό τρόπο το κινητό.
Σε κάθε περίπτωση, τα smartphones, τα iPods και οι άλλες ηλεκτρονικές συσκευές δεν διδάσκουν κάτι δημιουργικό και κοστίζουν πάρα πολύ. Μπορούμε να βρούμε τρόπους και εμπειρίες που θα μας φέρουν πιο κοντά με τα παιδιά μας και θα τα μάθουν να υπολογίζουν το δίπολο κόστος-συμπεριφορά. 

Οτιδήποτε μας ζητάν
Ένα κουτί με καραμέλες από το μπακάλικο, ένα ποτό στο mall ή ένα παιχνίδι από το κατάστημα, αποτελούν συνήθως πράγματα στα οποία οι γονείς ενδίδουν εύκολα. Ενώ « τα κεράσματα » μπορεί να ανήκουν στην ωραία πλευρά της ζωής, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να μάθουν στα παιδιά πώς να ζυγίζουν τις επιλογές τους και να παίρνουν αποφάσεις.
Η  Margene Salzano μια μητέρα τριών παιδιών και mommy blogger σημειώνει: « Στο σπίτι μας έχουμε ένα κανόνα. Σε κάθε παιδάκι αναλογούν τέσσερα μικρά δωράκια το μήνα. Δεν αναφερόμαστε στο κόστος ( αν και αυτό δεν ξεπερνά τα 20$ ). Επειδή ακριβώς τα παιδιά δικαιούνται τον ίδιο αριθμό δώρων, νιώθουν ίσα. Αν αυτό που θέλουν είναι πολύ ακριβό, τους λέμε να επιλέξουν κάτι άλλο. Τα δωράκια συχνά μπορεί να είναι κάτι μικρό, όπως μια πορτοκαλάδα ή μια φιγούρα με κάποιον ήρωα.
Εγώ και ο σύζυγος μου συχνά τους κάνουμε μικρές επιπλέον εκπλήξεις, χωρίς ωστόσο να τις περιμένουν ποτέ, γι’ αυτό και τις εκτιμάνε. 

Βίαια βιντεοπαιχνίδια.
Ενώ δεν μπορείτε να ελέγξετε τι κάνει το παιδί σας σε κάποιο ξένο σπίτι, μπορείτε να το εμποδίσετε από τα παίζει βίαια παιχνίδια στο σπίτι σας, απλά μη αγοράζοντάς τα. Έτσι, και ελέγχετε τα είδη των παιχνιδιών και γλιτώνετε χρήματα.
Για την Angela Saiza, μια μάνατζερ στις επικοινωνίες, το να μην αγοράσει στο γιο της το “ Grand Theft Auto San Andreas” ήταν το πιο λογικό πράγμα που μπορούσε να σκεφτεί. Ακόμα και οι υπάλληλοι στο μαγαζί που παίρνει τα παιχνίδια, της είπαν πως το συγκεκριμένο εκπαιδεύει τα παιδιά ώστε να γίνουν γκάνγκστερ. 

Κατοικίδια ζώα
Ο Jeff Stephens, ένας πατέρας, λέει πως η κόρη του θέλει πάντα να έχει διάφορα κατοικίδια. Πέρα από το οικογενειακό σκυλί, της αρνήθηκε τα υπόλοιπα. Γλίτωσε επίσης, από το να μετατρέψει το σπίτι του σε φάρμα.
Παρότι εξαρτάται από τα πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε για ένα κατοικίδιο, το τελευταίο αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για να διδάξατε στο παιδί σας την υπευθυνότητα. 

Καταλήγοντας, το σημαντικότερο είναι να μάθουν τα παιδιά από νωρίς πως δεν μπορούν να έχουν οτιδήποτε επιθυμούν. Αν οι γονείς δεν λένε συχνά όχι, όταν τα παιδία είναι σε μικρή ηλικία, τότε δημιουργείται μια υπέρμετρη αίσθηση δύναμης, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην κόλαση, όταν μπουν στην εφηβεία. Κανείς δεν το θέλει αυτό. Ούτε καν οι άνθρωποι που δεν είναι ακόμη γονείς.

Αaron Crowe

Eλεύθερη μετάφραση: By blogger


http://www.dailyfinance.com 

ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου