Αναζήτηση

Παρασκευή 28 Μαΐου 2021

Το φαγητό μπορεί να είναι απόλαυση και καταστροφή ταυτόχρονα

Στην Ελλάδα το φαγητό αποτελεί στην πραγματικότητα μία ιεροτελεστία. Ειδικότερα στις παλαιότερες εποχές έφερνε κοντά όλη την οικογένεια και αποτελούσε τον χώρο συζήτησης των μελλοντικών οικογενειακών σχεδίων. Σε μεγάλο βαθμό αυτό συνεχίζει να ισχύει και σήμερα.

Στο εξωτερικό αντίθετα αποτελεί μία ενδιάμεση στάση ανάμεσα στις ώρες εργασίας. Το απόγευμα όταν έχει τελειώσει πλέον μία αγχώδης ήμερα, στρώνεται το οικογενειακό τραπέζι. Το γεγονός αυτό έχει ένα πλεονέκτημα και ένα μειονέκτημα. Το πλεονέκτημα έγκειται στο ότι δεν τρώμε αργά το βράδυ, σε αντίθεση με το ελληνικό πρότυπο που σίγουρα πεινάμε ξανά μέχρι το βράδυ. Το μειονέκτημα βρίσκεται στο γεγονός πως εκείνη την ώρα και μετά το φαγητό δεν υπάρχει κάποιος χρόνος για να αξιοποιηθεί δημιουργικά παρά μόνο ελάχιστος για ξεκούραση και ύπνο.

Το φαγητό λοιπόν αποτελεί μία ηδονή και μία απόλαυση ανάλογη με τις υπόλοιπες ωραίες στιγμές που απολαμβάνουμε στη ζωή και οι οποίες βασίζονται στα ένστικτά μας. Είναι σίγουρο πως μας προκαλεί μεγάλη χαρά, η ευεξία μας αυξάνεται μετά την κατάποση της τροφής, εξού και οι χοροί στους γάμους και στα πανηγύρια. Μία ισορροπημένη διατροφή επίσης μπορεί να έχει τεράστια οφέλη για την υγεία μας.

Σε περίπτωση όμως που υπάρχει συχνή και εκτεταμένη κατανάλωση τροφής τις βραδινές ώρες, ιδιαίτερα ανθυγιεινών τροφών, τότε τα αρνητικά αποτελέσματα πολλαπλασιάζονται. Έχουμε νιώσει το στομάχι μας βαρύ κάποιες φορές πριν πάμε για ύπνο. Είναι ίσως από τις χειρότερες αισθήσεις που βιώνει ο άνθρωπος. Το βραδινό φαγητό κάθεται στο στομάχι και δεν μεταβολίζεται τόσο εύκολα, καθώς ο οργανισμός μπαίνει ουσιαστικά σε μία λειτουργία ανάπαυσης. Οι ρυθμοί της καρδιάς πέφτουν, τα τοιχώματα παύουν να πάλλονται έντονα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα αγγεία μας να επιβαρύνονται υπέρμετρα. Γαστρίτιδες, έλκος, διαβήτης, καρδιακά προβλήματα και εγκεφαλικά επεισόδια μπορεί να οφείλονται στην υπερβολική κατανάλωση φαγητού και έχουν αυξημένη πιθανότητα να συμβούν όταν τρώμε πολύ κατά τις βραδινές ώρες.

Εκεί που καταλήγει κανείς διαβάζοντας όλα τα παραπάνω είναι πως δεν χρειάζεται να πεθάνουμε στην πείνα για να μείνουμε υγιείς γιατί τότε θα έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα. Αυτό που απαιτείται είναι μέτρο και σύνεση. Μικρές ποσότητες φαγητού όσο γίνεται και σε τακτά χρονικά διαστήματα από όλων των ειδών τα τρόφιμα. Το βραδάκι ένα ελαφρύ γεύμα και ένα ζεστό μπάνιο είναι ίσως το καλύτερο ηρεμιστικό. Αν ακολουθήσουμε στην πλειονότητα των στιγμών της ζωής μας αυτούς τους κανόνες, είναι σίγουρο πως θα δούμε μεγάλη βελτίωση τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική μας υγεία. 

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

 (Π.Ε 70)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

AKOYΣΤΕ MAΣ ΣΤΟ YOUTUBE

ΟΔΗΓΙΕΣ Ε CLASS ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Μαθαίνοντας Βιωματικά

Αρχειοθήκη ιστολογίου