Κυριακή 26 Αυγούστου 2018

Οι δυσκολίες της ζωής μάς χαλυβδώνουν

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
  
Πολλές φορές έρχονται στιγμές στον βίο μας  η έκβαση των οποίων δεν είναι στο χέρι μας. Κανείς δεν μπορεί να τις προβλέψει, ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων Μαύρων Κύκνων. Ο καθένας - η καθεμία λοιπόν από εμάς θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος τόσο ψυχολογικά όσο και σε όλους τους άλλους τομείς για το απρόσμενο γεγονός.
          

Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Δεν μπορούμε να αφήσουμε το ενεργειακό μέλλον του τόπου στο έλεος των μειοψηφιών...

Κοιτάμε Ευθεία Μπροστά…

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
Η παρακάτω εικόνα είναι εξαιρετικά όμορφη…
Το οπτικό ζήτημα είναι τελείως υποκειμενικό και δεν μπορεί να τεθεί ως συζήτηση στη βάση για την ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας.
Τη στιγμή που εκατοντάδες άτομα θα σταματήσουν να είναι στο ταμείο ανεργίας, να δουλεύουν γκαρσόνια ή να ψάχνουν στα σκουπίδια για φαγητό, θα φτιάξουν οικογένειες ενισχύοντας οικονομικά και δημογραφικά τον τόπο, ασχολούμαστε με πράγματα άνευ ουσίας. Βέβαια, δεν είναι εύκολο να έχουμε ενσυναίσθηση, ειδικά, αν έχουμε λύσει οι ίδιοι το βιοποριστικό μας πρόβλημα…

Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Τα τρία πρώτα σκαλοπάτια μιας χρηματιστηριακής καριέρας.


Τα τρία πρώτα σκαλοπάτια μιας χρηματιστηριακής καριέρας.

 Άρθρο μου στο περιοδικό του Συνδέσμου Επενδυτών Διαδικτύου στη σελίδα 132

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:http://www.sed.gr/upload/magazine/11/index.html

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Του ήλιου η αχτίδα

Ηλιαχτίδα…

Μια ηλιαχτίδα φάνηκε στου κόσμου το περβάζι
Αέρας ήρθε απαλός ή άγριο Αγιάζι…

Μια ηλιαχτίδα έβαψε στου κόσμου την παλέτα
Μέσα στης Σκύρου τα βουνά μου έκαμνε ένα νεύμα…

Μια ηλιαχτίδα άγγιζε τα γαλανά νερά
Και ο ποιητής πλημμύρισε με απύθμενη χαρά…

Μια ηλιαχτίδα πέρασε στα έγκατα της γης
Και φώτιζε τα βάθη του Άδη ολημερίς…

Μια ηλιαχτίδα ατένισε του Κόχυλα την κορφή
Και αγαλλίασε ολονών των Σκυριανών (η) ψυχή…

Μια ηλιαχτίδα ζέστανε τη χαίτη ενός αλόγου
Μα ο ποιητής τον έχασε πια τον ειρμό του λόγου…

Συλλογή : Στα μονοπάτια της Σκύρου

Ποίημα δεύτερο 




Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Το Μέρισμα είναι η Άγκυρα της Μετοχής

του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
Από τα πολύ παλιά χρόνια, οι καπετάνιοι  αναζητούσαν αγωνιωδώς ένα καταφύγιο για να αράξουν όταν ο καιρός έδειχνε τα δόντια του. Έτσι και οι μικροεπενδυτές, αλλά και «οι βασιλιάδες» των αγορών πασχίζουν να εντοπίσουν μερισματοφόρες εταιρείες με παράδοση για να απαλύνουν τον πόνο τους στον καιρό των αρκούδων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΔΩ

Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Μετοχές: Το Παιχνίδι του Θησαυρού δεν είναι μόνο για Παιδιά

Μετοχές: Το Παιχνίδι του Θησαυρού δεν είναι μόνο για Παιδιά


του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
Σε όλες τις χώρες οι επενδυτές αξίας (επενδυτές που ψάχνουν υγιείς και με προοπτικές εταιρείες σε χαμηλές αποτιμήσεις) μοιάζουν με τα παιδιά που παίζουν το παιχνίδι του θησαυρού. Το πάθος τους και η χαρά τους, μόλις ανακαλύψουν μια εταιρεία ή στοιχεία που πρόδηλα δηλώνουν ότι μπορεί κάπου εδώ να κρύβεται μια σημαντική υπεραξία, είναι απύθμενα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΔΩ

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Λίγα λόγια για εμένα



O Μιλτιάδης Κοτζιάμπασης γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στην πόλη της Κατερίνης. Είναι παντρεμένος και πατέρας τριών παιδιών. Από μικρός είχε σαν όνειρο να σταδιοδρομήσει στον υπέροχο, αλλά και γεμάτο προκλήσεις, χώρο της εκπαίδευσης. Αποφοίτησε από το 1ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης με βαθμό "Άριστα" (19,5) το 2004 και στη συνέχεια σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. από όπου και πήρε το πτυχίο του το 2008 με βαθμό "Άριστα" (9,1).

Έχει πολύ καλή γνώση της Αγγλικής Γλώσσας και της Χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Διορίστηκε μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ το 2009 στην Εύβοια και συγκεκριμένα στο νησί της Σκύρου.

Από τον Σεπτέμβριο του 2010 και ύστερα υπηρέτησε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2014 προσφέρει τις υπηρεσίες του στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου. 

Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων (πάνω από 30) και έχει διατελέσει τα τελευταία 5 χρόνια εισηγητής σε επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Η καινοτομία στη σχολική τάξη ».

Το σχολικό έτος 2014-2015 συμμετείχε στο, εγκεκριμένο από το ΙΕΠ, ερευνητικό πρόγραμμα "Μάθηση Μέσω Σχεδιασμού" διάρκειας 100 ωρών, σε συνεργασία με το Ελληνικό Δίκτυο Μάθησης Μέσω Σχεδιασμού, τον Οργανισμό Common Ground (University of Illinois,USA) & το τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ Στερεάς Ελλάδας. Το ίδιο Σχολικό Έτος παρακολούθησε πρόγραμμα επιμόρφωσης 50 ωρών και μπήκε στο δίκτυο "Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού" . Ταυτόχρονα έγινε μέλος του Ο.Δ.Π. Εύβοιας.

Το 2015-16 συμμετείχε και βραβεύτηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Inspiring Science Education: Large Scale Implementation Scenarios to Mainstream eLearning in Science Mathematics and Technology in Primary and Secondary Schools" σχεδιάζοντας και πραγματοποιώντας καινοτόμες εκπαιδευτικές σχολικές δραστηριότητες με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων και πηγών ηλεκτρονικής μάθησης. Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) . 

Το 2018 πραγματοποίησε σεμινάριο 300 ωρών με θέμα: "Οικονομικά της εκπαίδευσης" στο E-Learning του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το οποίο ολοκλήρωσε με επιτυχία εκπονώντας εργασία με θέμα: "Οι Δημόσιες Δαπάνες για την Εκπαίδευση ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες". 

Το 2019 πραγματοποίησε σεμινάριο 500 ωρών με θέμα: "Οργάνωση και Διοίκηση της εκπαίδευσης" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα έγινε και μέλος της. Την ίδια χρονιά παρακολούθησε σεμινάριο τριών μηνών με θέμα: "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - Νέες Τεχνολογίες και Ωρίμανση Υπαρχόντων" , στο E-learning Χρηματοοικονομικού Παν. Πειραιώς.

Το 2020 πραγματοποίησε ετήσιο σεμινάριο με θέμα: "Ψυχολογία της Εκπαίδευσης" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τέλος, έχει πραγματώσει ντοκιμαντέρ, ταινίες και ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα, πάνω σε θέματα αγωγής υγείας, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά. 

Το 2021πραγματοποίησε ετήσιο σεμινάριο με θέμα: "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επίσης συμμετείχε στο πιλοτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα εικοσιτεσσάρων ωρών σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης το οποίο διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατόπιν του άρθρου 9 της Υ.Α. με αρ. Φ.7/79511/ΓΔ4/24-06-2020 (Β΄ 2539) στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της δράσης «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά το διάστημα Σεπτέμβριος 2020–Μάρτιος 2021.

Το Φεβρουάριο του 2022 αποφοίτησε με άριστα (9,4) από το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Στρατηγικές Διαχείρισης, Καταστροφών και Κρίσεων στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. 

Έχει υλοποιήσει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ανάμεσα στα οποία, δυο ντοκιμαντέρ, δύο ταινίες μεγάλου μήκους και πολλές μικρού μήκους.

Η βασική αρχή της διδασκαλίας του είναι η εξής: Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και ωριμάζει με το δικό του χρόνο. Να θέτετε πάντα μικρούς, πραγματοποιήσιμους και ρεαλιστικούς στόχους. Αυτό που μετράει πάνω απ’ όλα είναι η προσπάθεια !

m.kotziam@gmail.com

Κυριακή 5 Απριλίου 2015

Γιατί οι δάσκαλοι-ες είναι καλύτεροι επενδυτές από τους περισσότερους-ες…

Σε μια ανάλυση 20.000 επενδυτών που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Openfolio (μια διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου οι επενδυτές μοιράζονται τις επενδύσεις τους ιδιωτικά και δημόσια) οι δάσκαλοι-ες είχαν κατά μέσο όρο τις καλύτερες αποδόσεις από κάθε άλλο επαγγελματία.

Σε μια περίοδο μετρήσεων 12 μηνών,που έληξε το Φεβρουάριο του 2015, άγγιξαν αποδόσεις 10,2% σε σχέση με το 7,6% που είχαν τα υπόλοιπα επαγγέλματα.

Οι δάσκαλοι-ες ξεπέρασαν αυτούς που απασχολούνται σε τεχνολογικά επαγγέλματα ( 8,3%), σε οικονομικά επαγγέλματα (6,9%) και βασικά “έσβησαν” τους κυβερνητικούς υπαλλήλους οι οποίοι έπιασαν αποδόσεις μόλις στο 3,4% στις επενδύσεις τους.

Λοιπόν, τι είναι αυτό που κάνει τους δασκάλους-ες να καταλαβαίνουν καλύτερα τον επενδυτικό κόσμο;

Οι αναλυτές του Openfolio βρήκαν μερικά στοιχεία κοινά σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι πως έχουν περισσότερη υπομονή από οποιονδήποτε άλλο. Κάνουν μόνο 6 συναλλαγές το χρόνο σε σύγκριση με τις 9 των υπολοίπων επενδυτών. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Πλήθος ερευνών έχει δείξει πως η παθητική επένδυση (με λίγες συναλλαγές) προσφέρει πιο σταθερή βάση απ’ ότι η ενεργητική (πολλές συναλλαγές).

Επίσης οι δάσκαλοι δεν επενδύουν τόσο συχνά σε μεμονωμένες μετοχές. Η πλατφόρμα βρήκε πως κατά μέσο όρο επιλέγουν αμοιβαία κεφάλαια, παρά ξεχωριστές μετοχές, κάτι που αποτελεί μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση. Συγκεκριμένα, το χαρτοφυλάκιο τους αποτελείται κατά 52% από αμοιβαία και το υπόλοιπο είναι τοποθετημένο σε μετοχές. Οι υπόλοιποι κλάδοι έχουν το 54% σε μετοχές και το 46% σε αμοιβαία.

Ακόμη, παρ’ ότι η πλατφόρμα δεν αποκαλύπτει τις χρηματιστηριακές ( για λόγους ασφαλείας), έγινε αντιληπτό ότι οι δάσκαλοι-ες χρησιμοποιούν κατά 10 με 20% περισσότερο τις διαδικτυακές πλατφόρμες σε σύγκριση με τους άλλους επενδυτές, γλιτώνοντας έτσι αρκετά χρήματα από τις προμήθειες. 

Διαβάζοντας τώρα ανάμεσα στις γραμμές, μπορούμε σίγουρα να συμφωνήσουμε πως οι περισσότεροι δάσκαλοι-ες τα καταφέρνουν καλύτερα στις επενδύσεις γιατί η πλειοψηφία του κλάδου αποτελείται από γυναίκες. Περισσότερα από τα ¾ του κλάδου είναι γυναίκες, και έχει αποδειχθεί πως το θηλυκό γένος έχει την τάση να κάνει λιγότερες συναλλαγές και να επιλέγει το μικρότερο ρίσκο σε σχέση με τους άνδρες.  

Υστερόγραφο: Οι δάσκαλοι-ες ακολουθούν στρατηγικές που έχουν δουλέψει στο χρόνο, και ίσως δεν είναι τόσο κακό να επενδύουμε διαβάζοντας βιβλία. 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:


Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε χωρίς να ανέβουν τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα!



Καμία φορά, οι λεπτομέρειες στα Δελτία Τύπου είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά.

 Έτσι την Παρασκευή, η ανακοίνωση του Παγκόσμιου Πρακτορείου Ενέργειας, έδειξε πως υπάρχει αποσύνδεση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης σε σχέση με την αύξηση των εκπομπών CO2 το 2014. 

Το πρακτορείο σημειώνει πως ήταν η πρώτη φόρα μετά από 40 χρόνια όπου τα αέρια του θερμοκηπίου παρουσίασαν μείωση χωρίς να ακολουθήσουν την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Τι άλλαξε λοιπόν;

Υπάρχουν πολλές αιτίες που συνέβαλαν σ’ αυτή την κατάσταση.
 Έτσι, η στροφή της Κίνας και των αναπτυσσόμενων χωρών προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συνδυάστηκε με πολλά περιβαλλοντικά οφέλη. 

Ακόμη, στην Αμερική υπάρχει μια τάση περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ιδιωτική παραγωγή.

Ο Robert Stavins σημειώνει, πως ακόμα ένας παράγοντας είναι, πως ορισμένες πολιτείες(όπως η Καλιφόρνια)βάζουν υψηλούς φόρους στην εκπομπή άνθρακα κάτι που κάνει τους κυβερνήτες να ξανασκεφτούν τη χρήση του. 

Και υπάρχει ακόμη ένα σημείο κλειδί. Η εκτόξευση του σχιστολιθικού αερίου στις Η.Π.Α. Αυτό οδήγησε σε αυξημένη χρήση του φυσικού αερίου για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο και τον περιορισμό της χρήσης μονάδων άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρισμού.

Τα τελευταία 40 χρόνια, μόνο 3 φορές έμειναν σταθερά ή έπεσαν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και η πτώση συνδέονταν πάντα με πτώση της παγκόσμιας οικονομίας. Αυτή τη φορά το παγκόσμιο ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 3%.

Θετικό νέο λοιπόν, παρακαταθήκη για μια καλή συνέχεια…

Ελεύθερη μετάφραση: http://www.washingtonpost.com

Αναζήτηση