Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

Ο κόσμος όπως τον ξέρετε αλλάζει

Toυ Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση



Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ένα συνοθύλευμα αλλαγών το οποίο επηρεάζει ποικιλοτρόπως τη ζωή μας. Χιλιάδες από αυτές μικρές ή μεγάλες μας σφυροκοπούν κάθε μέρα και οι προκλήσεις αυξάνονται συνεχώς. 





Τρεις κατά την άποψή μου είναι οι  πιο σημαντικές οι οποίες θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και τη μελλοντική πορεία του κόσμου. Ανάμεσα στη χρονική μετάβαση από την παλιά κατάσταση στη νέα, αυτοί και αυτές που θα καταφέρουν να προσαρμοστούν θα έχουν και τις περισσότερες ελπίδες για μία λαμπρή πορεία στο μέλλον. Οι αρνητές και οι λάτρεις του παρελθόντος, σαφέστατα μπορούν για ένα διάστημα να μείνουν στην επιφάνεια, αλλά κάποια στιγμή το αναπόφευκτο τέλος θα τους οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην εξαΰλωση. Ποια είναι όμως η τριπλέτα αυτή των αλλαγών; 

Σε πρώτη φάση θα αναφερθούμε σε αυτή που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Δεν είναι άλλη από την πληροφορία! Η τελευταία παρέχει δύναμη, εξουσία, πρόσβαση στις οικονομικές παροχές και φυσικά επαγγελματική υπεροχή σε όσους-ες καταφέρνουν να την ανακαλύψουν πρώτοι και να την αξιοποιήσουν επαρκώς. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν οι νέοι άνθρωποι και οι παλαιότεροι να εκπαιδευτούν ώστε να αποκτήσουν αυτή τη δεξιότητα. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς προσπάθεια. Έτοιμη τροφή δεν υπάρχει πουθενά! Μπορεί πλέον να μη χρειάζεται να αποστηθίσει κανείς τόμους βιβλίων ή να τρέχει στις βιβλιοθήκες του κόσμου, όμως το να διαχωρίσει κάποιος-α πληροφορίες σε έναν ωκεανό ειδήσεων, άλλοτε ψευδών κι άλλοτε αληθινών, απαιτεί ποσά ενέργειας που ίσως ξεπερνούν και αυτά της απομνημόνευσης. Το σίγουρο λοιπόν είναι πως η επανάσταση της πληροφορίας, επακόλουθο της επανάστασης του διαδικτύου θα αλλάξει τον κόσμο και την εργασία με τη μορφή που ξέραμε ως τώρα. Η μετάβαση αυτή έχει αρχίσει να συντελείται ήδη ειδικά στις πολύ προηγμένες χώρες του δυτικού κόσμου. 

Ο δεύτερος παράγοντας ανατροπής των δεδομένων της ζωής μας, πιθανότατα θα είναι η εισροή των ρομπότ και της τεχνητής νοημοσύνης σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς μας. Και ενώ μέχρι σήμερα οι περισσότερες δουλειές απαιτούν ανθρώπινη παρουσία, δεν είναι καθόλου βέβαιο πως αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει και στο μέλλον. Πολλές επιφυλάξεις και φόβοι έχουν εκφραστεί για μία πιθανή απώλεια θέσεων που θα προσεγγίσει μεγάλα επίπεδα ή μία απώλεια ελέγχου κυριαρχίας μας από τα ίδια τα δημιουργήματά μας. Ωστόσο οι απόψεις διίστανται, καθώς αναμφίβολα πολλοί τομείς της ζωής μας θα διευκολυνθούν. Υπάρχουν και εκείνοι και εκείνες που υποστηρίζουν πως μέσα από τη στάχτη των χαμένων θέσεων εργασίας θα αναγεννηθούν νέες, όπως ακριβώς ο φοίνικας ξεπετάγεται μέσα από τις στάχτες του. Ουδείς γνωρίζει λοιπόν με ακρίβεια πώς θα εξελιχθεί ο τομέας αυτός στο μέλλον, αν και φαίνεται τα τελευταία χρόνια να επεκτείνεται διαρκώς. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές που θα επιφέρει στον τρόπο ζωής μας θα είναι πραγματικά συνταρακτικές. 

Τελευταία, αλλά όχι λιγότερο σημαντική από τις υπόλοιπες είναι η λεγόμενη κλιματική αλλαγή. Αν τα δύο παραπάνω αφορούν κυρίως στην καθημερινότητά μας και την εργασία μας, αυτή ίσως καθορίσει ακόμα και το κατά πόσο ποιοι-ες θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Παρότι υπάρχει πληθώρα αρνητών, τα ερευνητικά και δορυφορικά δεδομένα είναι αμείλικτα. Ίσως οι παράγοντες που οδηγούν σε αυτή να διαφέρουν μεταξύ τους και να αφορούν την κλίση της γης, τις ηλιακές εκλάμψεις ή τις δραστηριότητες του ανθρώπου που επηρεάζουν το περιβάλλον. Ας μην ξεχνάμε πως τεράστια ποσά ενέργειας, που συσσωρεύτηκαν σε εκατομμύρια χρόνια, εκλύονται με τρελούς ρυθμούς στο περιβάλλον! Δεν μπορούμε όμως να αρνηθούμε και να εθελοτυφλούμε λέγοντας πως δεν συμβαίνει τίποτα. Σαφέστατα, καλό είναι να αναληφθούν δράσεις, ώστε, εάν αυτό συμβαίνει εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας και σε όποιο βαθμό αυτό είναι πλέον δυνατό, να αντιμετωπιστεί. Σε κάθε άλλη περίπτωση, εφόσον αυτή συντελείται λόγω κάποιας επιρροής που δεν είναι στο χέρι μας να ελεγχθεί, τότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προετοιμαστούμε, όσο γίνεται καταλληλότερα, ώστε να αντιμετωπίσουμε έναν ενδεχόμενο Αρμαγεδώνα που πολύ πιθανό είναι να οδηγήσει σε πολέμους εξαιτίας της λειψυδρίας, ξηρασίας ή κι ακόμη λόγω του ερχομού μιας νέας εποχής των παγετώνων. Πολλά μοντέλα δείχνουν πως, αν αντιστραφεί η πορεία του ρεύματος του Μεξικού, δεν είναι διόλου απίθανο να βιώσουμε μία αντίστοιχη κατάσταση σαν αυτή που συνέβη πριν 150.000 χρόνια. 


Γενικά και κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως το θέμα δεν είναι να τρομάξουμε τον κόσμο ή να καταστροφολογήσουμε. Ωστόσο μία παθητική στάση, θα μπορούσε κάλλιστα να μας οδηγήσει σε επικίνδυνες ατραπούς. Το να προλαβαίνει κανείς τις καταστάσεις δείχνει μία ικανότητα η οποία είναι διαχρονική και όσες ανατροπές και να έρθουν δεν πρόκειται να χαθεί ποτέ, απλά θα αλλάζει μορφές. Άλλωστε, το είχε πει ο Ηράκλειτος: “Τα πάντα ρει” . Αλίμονο λοιπόν σε αυτόν και αυτήν που δε θα μπορέσει να προσαρμοστεί...

Άρθρο μου στον Ευβοϊκό Τύπο στις 29/03/2019

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

Εφευρετικότητα-Ηγεσία-Οργανωτικότητα

Toυ Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση




Όπως είναι γνωστό, το λειτούργημα του εκπαιδευτικού απαιτεί πολύπλευρες γνώσεις και χαρίσματα για να επιτευχθεί ένα αποτελεσματικό και υγιές περιβάλλον μάθησης. Ίσως τα σπουδαιότερα από αυτά να είναι η εφευρετικότητα, η ηγεσία και η οργανωτικότητα. Το κάθε ένα κατέχει έναν εξόχως σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στη λειτουργία ολόκληρης της σχολικής μονάδας. 



Η εφευρετικότητα είναι ίσως εκείνο το χαρακτηριστικό που θα χαρίσει στον-στην εκπαιδευτικό τη μέγιστη ανταμοιβή, που δεν είναι άλλη από την υστεροφημία και τη θετική ανάμνηση του χαρακτήρα του στο μυαλουδάκι των μαθητών και μαθητριών του. Δυστυχώς, το εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς δισταγμό πολλές φορές, καρατομεί τη φαντασία των παιδιών αλλά και μας δένει τα χέρια με τις αλυσίδες της ύλης. Παρ’όλα αυτά οι απαιτούμενοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν μέσα από πολλές διαδρομές, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να προσδώσουν μία χάρη διαφορετική στο μάθημα. Οι συχνές εναλλαγές στις παραστάσεις, η στοχευμένη χρήση της τεχνολογίας, ένα υλικό διαφορετικό από το πατροπαράδοτο, αλλά και ο συνεχής αιφνιδιασμός των παιδιών με θετικό τρόπο μπορούν να μετατρέψουν πραγματικά το μάθημα σε κάτι το πολύ ενδιαφέρον. 

Η ηγεσία επίσης, είναι ένα απαραίτητο προσόν για την αποφυγή της επαγγελματικής εξουθένωσης, που είναι πολύ συχνή στο επάγγελμά μας, λόγω της συνεχής μεταφοράς ενέργειας από τον εαυτό μας προς τα παιδιά. Ο-Η εκπαιδευτικός είναι καλό να επιβάλλεται με το παράστημά του και με τον τρόπο του. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαθεί ο έλεγχος και να επικρατήσει μία κατάσταση αποπροσανατολισμού κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Η απαίτηση για σεβασμό πολλές φορές δεν έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ο σεβασμός κερδίζεται. Μόνο ένας εκπαιδευτικός-ηγέτης μπορεί να το πετύχει αυτό. Το να είμαστε κοντά στα παιδιά δε σημαίνει ότι είμαστε και φίλοι τους. Τα όρια πρέπει να είναι σαφή και ξεκάθαρα. Σε διαφορετική περίπτωση, ο έλεγχος που προσφέρει η εκ των πραγμάτων θέση ισχύος κινδυνεύει με αφανισμό. 

Τέλος, η οργανωτικότητα είναι αυτή που καθοδηγεί τα δύο προαναφερθέντα γνωρίσματα. Χωρίς μία στοιχειώδη οργάνωση η στιγμιαία εφευρετικότητα δεν μπορεί να έχει απτά αποτελέσματα, ενώ οι μη σχεδιασμένες και διαχειρίσιμες ηγετικές κινήσεις άνετα μπορούν να καταλήξουν στο κενό. Η οργάνωση και διαχείριση της ύλης, της αξιολόγησης των μαθητών-τριών και των καινοτόμων δράσεων απαιτούν χρόνο και φαιά ουσία, που πολλές φορές δεν είναι εύκολο να διαθέσει κανείς. Χωρίς αυτά όμως, η διδακτική μας επιτυχία τίθεται εν αμφιβόλω. Ταυτόχρονα, η έννοια της οργάνωσης δεν αφορά μόνο τα μαθήματα, αλλά και τη διαχείριση των πολυποίκιλων προβλημάτων που προκύπτουν. Από το πώς θα κάτσουν οι μαθητές και μαθήτριες, μέχρι και την επίλυση διαφωνιών που είναι λογικό να αναδυθούν λόγω των διαφορετικών χαρακτήρων. 

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως όλα τα παραπάνω δεν αφορούν αποκλειστικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Αντίστοιχα πρέπει να είναι και τα γνωρίσματα ενός ηγέτη στην εκπαιδευτική διοίκηση. Μπορεί οι δρόμοι και οι στόχοι να είναι διαφορετικοί, όμως οι πορείες που ακολουθούν μέσα σε ένα σχολικό συγκρότημα είναι παράλληλες και αλληλοσυνδεόμενες για να υπάρξει ένα επιτυχές αποτέλεσμα. Καλλιεργήστε λοιπόν, όσο περισσότερο μπορείτε τα παραπάνω στοιχεία και εξασκείστε τον εαυτό σας, ώστε και εσείς να γίνετε καλύτεροι και τη ζωή σας να κάνετε ευκολότερη.


Άρθρο μου στον Ευβοϊκό Τύπο στις 22/03/2019


Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Η διαδικτυακή απομόνωση δεν αποτελεί λύση στη σημερινή εποχή.



 Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση


  Καθώς το διαδίκτυο έχει κυριαρχήσει σχεδόν αποκλειστικά στη ζωή μας,  είναι  πολλοί αυτοί που θεωρούν πως η καλύτερη λύση για την αυτοπροστασία μας είναι το να αποσυνδέσουμε τις συσκευές μας από την πρίζα και να ανεξαρτητοποιηθούμε.


      Προσοχή!  Δε μιλάμε για αυτούς και αυτές που πάσχουν από τεχνοφοβία,  αλλά  για ανθρώπους που είναι χρόνια εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο.  Τι συνέπειες μπορεί να έχει μία τέτοια στάση για το άτομο στη σημερινή εποχή;  Μήπως η κατάληξη θα είναι χειρότερη τελικά από αυτή που θέλει να αποφύγει; Ένα είναι σίγουρο. Η έλλειψη πρόσβασης στο διαδίκτυο εν έτει 2019 ισοδυναμεί σχεδόν με ένα είδος αναπηρίας. Από τις υπηρεσίες  μέχρι την καθημερινή μας ζωή, πολλά πράγματα από όσα κάνουμε εξαρτώνται από το ίντερνετ. Τραπεζικές συναλλαγές, αναζήτηση χρήσιμων πληροφοριών για θέματα καθημερινότητας,  ενημέρωση για τα τοπικά και παγκόσμια τεκταινόμενα  ακόμη και γνωριμία με εν δυνάμει συντρόφους.

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Η ομορφιά της ζωής βρίσκεται στην απλότητα


Του Κοτζιάμπαση Μιλτιάδη

 Μία από τις μεγαλύτερες μάστιγες της εποχής μας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της κρίσης, είναι το άγχος που κατακλύζει όλο και περισσότερους ανθρώπους με καθημερινό ψυχικό και σωματικό κόστος το οποίο θα γίνει πιο εμφανές τα επόμενα χρόνια.

Φυσικά, δεν μιλούμε για το δημιουργικό άγχος, αυτό που  εξωθεί τον άνθρωπο στην πρόοδο και στην εξέλιξη, αλλά για εκείνο που πηγάζει από την καθημερινή επαγγελματική ανασφάλεια, την έλλειψη οικογενειακής θαλπωρής ή  ακόμη και της βιοποριστικής κάλυψης των βασικών αναγκών μας. Σαφέστατα αναφερόμαστε σε ζητήματα που είναι πολύ δύσκολο με την παρέμβαση τού “από μηχανής Θεού” να αντιμετωπιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.  Ωστόσο είναι στο χέρι μας να κρατήσουμε στάση θετική και να παλέψουμε ώστε να βελτιώσουμε τα σημεία εκείνα στη ζωή, που μας προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα.

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Τα τρία γνωρίσματα του επιτυχημένου ηγέτη

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Η ηγεσία από τον μικρότερο οργανισμό έως τη διοίκηση μιας χώρας, απαιτεί πολλά και ποικίλα ταλέντα, εσωτερικές αντοχές, υπομονή και επιμονή στη στοχοθεσία που τέθηκε από όποιον ή όποια αναλαμβάνει αυτό το δύσκολο έργο. Κατά την άποψή μου, και παρά τις διαφορές που μπορεί να υπάρχουν ανάλογα με την περίπτωση, το άτομο που θέλει να τραβήξει μπροστά πρέπει να διέπεται από τρία βασικά χαρακτηριστικά: συμμετοχικότητα, δικαιοσύνη και πυγμή.

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018

Αφήστε τα παιδιά να νιώσουν την έλλειψη!


Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Δεν είναι τυχαίο πως κάποια από τα μεγαλύτερα δημιουργήματα της καλλιτεχνικής διανόησης έχουν γραφτεί και δημοσιευτεί σε καιρούς πονεμένους όπου οι άνθρωποι υπέφεραν από ελλείψεις παντός είδους.

 Σήμερα παρόμοιες καταστάσεις μπορεί να συναντήσει κανείς σε χώρες του Τρίτου Κόσμου και σε κάποιες της Λατινικής Αμερικής. Οι δυτικές κοινωνίες, καλώς ή κακώς, χαρακτηρίζονται από επάρκεια υλικών αγαθών και κατανάλωση,  η οποία έχει θετικό αντίκτυπο μόνο όταν δεν καταλήγει σε υπερβολή που τη μετατρέπει σε υπερκατανάλωση. 


Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και στην Ελλάδα της κρίσης οι δαπάνες των νοικοκυριών που αφορούσαν παιχνίδια και άλλα προϊόντα που έχουν σχέση με τα παιδιά παρέμειναν σταθερές ή παρουσίασαν πολύ μικρότερη πτώση από άλλους αντίστοιχους τομείς της οικονομίας. Είναι λογικό και φυσικό ο κάθε ένας και η κάθε μία από εμάς να επιζητεί το καλύτερο δυνατό μέλλον για τους απογόνους του και να θέλει να προσφέρει στα παιδιά του τα καλύτερα εφόδια. Ωστόσο,  εδώ καιροφυλακτεί ένας κίνδυνος.  Η απουσία της έλλειψης!


Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Επένδυση με Ε κεφαλαίο



Του  Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση

Ένας από τους σημαντικότερους κανόνες στον κόσμο των επενδύσεων είναι ο εξής:

 “Αγοράστε μία μετοχή μεγάλης αξίας σε όσο χαμηλότερη τιμή μπορείτε!”

Η αλήθεια είναι, και το έχουμε ξαναπεί, πως στο χρηματιστήριο μπορεί κανείς να εντοπίσει κρυμμένες αξίες σε αποτιμήσεις που δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν σε άλλες αγορές, όπως αυτή των ακινήτων.

Επίσης οι φόροι μεταβίβασης, αποδοχής,  συναλλαγών κ.ο.κ. είναι πολύ μικρότεροι  σε σύγκριση με τους υπόλοιπους οικονομικούς τομείς.

 Η βασική αρχή στο Value Investing είναι πως επενδύουμε σε μία εταιρεία όταν βρίσκεται σε έκπτωση 50% από αυτήν που εμείς θεωρούμε δίκαιη τιμή,  με βάση τους οικονομικούς δείκτες και το Growth (ανάπτυξη) της εταιρείας.  Υπάρχουν ωστόσο περιπτώσεις, κυρίως σε περιόδους μεγάλων κρίσεων και υφέσεων,  που μπορούμε να εντοπίσουμε μία μετοχή με έκπτωση 70%, 80% ή και 90%. Εδώ χρειάζεται προσοχή, καθώς τονίζω ξανά, πως μιλάμε για δύσκολες οικονομικές περιόδους ή για κλάδους που κατά περίπτωση πλήττονται από τεχνολογικές εξελίξεις, όπως συμβαίνει αυτή την εποχή με τις εταιρείες λιανικής,  ή μετοχές που ανήκουν σε κυκλικούς κλάδους, όπως συμβαίνει στις μέρες μας με τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Ας δούμε όμως δύο παραδείγματα από τη δικιά μας, την ελληνική αγορά που τα τελευταία χρόνια βασανίστηκε πάρα πολύ και απαξιώθηκε όσο λίγες…


Κυριακή 26 Αυγούστου 2018

Οι δυσκολίες της ζωής μάς χαλυβδώνουν

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
  
Πολλές φορές έρχονται στιγμές στον βίο μας  η έκβαση των οποίων δεν είναι στο χέρι μας. Κανείς δεν μπορεί να τις προβλέψει, ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων Μαύρων Κύκνων. Ο καθένας - η καθεμία λοιπόν από εμάς θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος τόσο ψυχολογικά όσο και σε όλους τους άλλους τομείς για το απρόσμενο γεγονός.
          

Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Δεν μπορούμε να αφήσουμε το ενεργειακό μέλλον του τόπου στο έλεος των μειοψηφιών...

Κοιτάμε Ευθεία Μπροστά…

Του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
Η παρακάτω εικόνα είναι εξαιρετικά όμορφη…
Το οπτικό ζήτημα είναι τελείως υποκειμενικό και δεν μπορεί να τεθεί ως συζήτηση στη βάση για την ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας.
Τη στιγμή που εκατοντάδες άτομα θα σταματήσουν να είναι στο ταμείο ανεργίας, να δουλεύουν γκαρσόνια ή να ψάχνουν στα σκουπίδια για φαγητό, θα φτιάξουν οικογένειες ενισχύοντας οικονομικά και δημογραφικά τον τόπο, ασχολούμαστε με πράγματα άνευ ουσίας. Βέβαια, δεν είναι εύκολο να έχουμε ενσυναίσθηση, ειδικά, αν έχουμε λύσει οι ίδιοι το βιοποριστικό μας πρόβλημα…

Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Τα τρία πρώτα σκαλοπάτια μιας χρηματιστηριακής καριέρας.


Τα τρία πρώτα σκαλοπάτια μιας χρηματιστηριακής καριέρας.

 Άρθρο μου στο περιοδικό του Συνδέσμου Επενδυτών Διαδικτύου στη σελίδα 132

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:http://www.sed.gr/upload/magazine/11/index.html

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Του ήλιου η αχτίδα

Ηλιαχτίδα…

Μια ηλιαχτίδα φάνηκε στου κόσμου το περβάζι
Αέρας ήρθε απαλός ή άγριο Αγιάζι…

Μια ηλιαχτίδα έβαψε στου κόσμου την παλέτα
Μέσα στης Σκύρου τα βουνά μου έκαμνε ένα νεύμα…

Μια ηλιαχτίδα άγγιζε τα γαλανά νερά
Και ο ποιητής πλημμύρισε με απύθμενη χαρά…

Μια ηλιαχτίδα πέρασε στα έγκατα της γης
Και φώτιζε τα βάθη του Άδη ολημερίς…

Μια ηλιαχτίδα ατένισε του Κόχυλα την κορφή
Και αγαλλίασε ολονών των Σκυριανών (η) ψυχή…

Μια ηλιαχτίδα ζέστανε τη χαίτη ενός αλόγου
Μα ο ποιητής τον έχασε πια τον ειρμό του λόγου…

Συλλογή : Στα μονοπάτια της Σκύρου

Ποίημα δεύτερο 




Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Το Μέρισμα είναι η Άγκυρα της Μετοχής

του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
Από τα πολύ παλιά χρόνια, οι καπετάνιοι  αναζητούσαν αγωνιωδώς ένα καταφύγιο για να αράξουν όταν ο καιρός έδειχνε τα δόντια του. Έτσι και οι μικροεπενδυτές, αλλά και «οι βασιλιάδες» των αγορών πασχίζουν να εντοπίσουν μερισματοφόρες εταιρείες με παράδοση για να απαλύνουν τον πόνο τους στον καιρό των αρκούδων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΔΩ

Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Μετοχές: Το Παιχνίδι του Θησαυρού δεν είναι μόνο για Παιδιά

Μετοχές: Το Παιχνίδι του Θησαυρού δεν είναι μόνο για Παιδιά


του Μιλτιάδη Κοτζιάμπαση
Σε όλες τις χώρες οι επενδυτές αξίας (επενδυτές που ψάχνουν υγιείς και με προοπτικές εταιρείες σε χαμηλές αποτιμήσεις) μοιάζουν με τα παιδιά που παίζουν το παιχνίδι του θησαυρού. Το πάθος τους και η χαρά τους, μόλις ανακαλύψουν μια εταιρεία ή στοιχεία που πρόδηλα δηλώνουν ότι μπορεί κάπου εδώ να κρύβεται μια σημαντική υπεραξία, είναι απύθμενα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΔΩ

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Λίγα λόγια για εμένα



O Μιλτιάδης Κοτζιάμπασης γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στην πόλη της Κατερίνης. Είναι παντρεμένος και πατέρας τριών παιδιών. Από μικρός είχε σαν όνειρο να σταδιοδρομήσει στον υπέροχο, αλλά και γεμάτο προκλήσεις, χώρο της εκπαίδευσης. Αποφοίτησε από το 1ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης με βαθμό "Άριστα" (19,5) το 2004 και στη συνέχεια σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. από όπου και πήρε το πτυχίο του το 2008 με βαθμό "Άριστα" (9,1).

Έχει πολύ καλή γνώση της Αγγλικής Γλώσσας και της Χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Διορίστηκε μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ το 2009 στην Εύβοια και συγκεκριμένα στο νησί της Σκύρου.

Από τον Σεπτέμβριο του 2010 και ύστερα υπηρέτησε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2014 προσφέρει τις υπηρεσίες του στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου. 

Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων (πάνω από 30) και έχει διατελέσει τα τελευταία 5 χρόνια εισηγητής σε επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Η καινοτομία στη σχολική τάξη ».

Το σχολικό έτος 2014-2015 συμμετείχε στο, εγκεκριμένο από το ΙΕΠ, ερευνητικό πρόγραμμα "Μάθηση Μέσω Σχεδιασμού" διάρκειας 100 ωρών, σε συνεργασία με το Ελληνικό Δίκτυο Μάθησης Μέσω Σχεδιασμού, τον Οργανισμό Common Ground (University of Illinois,USA) & το τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ Στερεάς Ελλάδας. Το ίδιο Σχολικό Έτος παρακολούθησε πρόγραμμα επιμόρφωσης 50 ωρών και μπήκε στο δίκτυο "Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού" . Ταυτόχρονα έγινε μέλος του Ο.Δ.Π. Εύβοιας.

Το 2015-16 συμμετείχε και βραβεύτηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Inspiring Science Education: Large Scale Implementation Scenarios to Mainstream eLearning in Science Mathematics and Technology in Primary and Secondary Schools" σχεδιάζοντας και πραγματοποιώντας καινοτόμες εκπαιδευτικές σχολικές δραστηριότητες με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων και πηγών ηλεκτρονικής μάθησης. Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) . 

Το 2018 πραγματοποίησε σεμινάριο 300 ωρών με θέμα: "Οικονομικά της εκπαίδευσης" στο E-Learning του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το οποίο ολοκλήρωσε με επιτυχία εκπονώντας εργασία με θέμα: "Οι Δημόσιες Δαπάνες για την Εκπαίδευση ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες". 

Το 2019 πραγματοποίησε σεμινάριο 500 ωρών με θέμα: "Οργάνωση και Διοίκηση της εκπαίδευσης" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα έγινε και μέλος της. Την ίδια χρονιά παρακολούθησε σεμινάριο τριών μηνών με θέμα: "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - Νέες Τεχνολογίες και Ωρίμανση Υπαρχόντων" , στο E-learning Χρηματοοικονομικού Παν. Πειραιώς.

Το 2020 πραγματοποίησε ετήσιο σεμινάριο με θέμα: "Ψυχολογία της Εκπαίδευσης" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τέλος, έχει πραγματώσει ντοκιμαντέρ, ταινίες και ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα, πάνω σε θέματα αγωγής υγείας, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά. 

Το 2021πραγματοποίησε ετήσιο σεμινάριο με θέμα: "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση" στην επιστημονική ένωση για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επίσης συμμετείχε στο πιλοτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα εικοσιτεσσάρων ωρών σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης το οποίο διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατόπιν του άρθρου 9 της Υ.Α. με αρ. Φ.7/79511/ΓΔ4/24-06-2020 (Β΄ 2539) στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της δράσης «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά το διάστημα Σεπτέμβριος 2020–Μάρτιος 2021.

Το Φεβρουάριο του 2022 αποφοίτησε με άριστα (9,4) από το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Στρατηγικές Διαχείρισης, Καταστροφών και Κρίσεων στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. 

Έχει υλοποιήσει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ανάμεσα στα οποία, δυο ντοκιμαντέρ, δύο ταινίες μεγάλου μήκους και πολλές μικρού μήκους.

Η βασική αρχή της διδασκαλίας του είναι η εξής: Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και ωριμάζει με το δικό του χρόνο. Να θέτετε πάντα μικρούς, πραγματοποιήσιμους και ρεαλιστικούς στόχους. Αυτό που μετράει πάνω απ’ όλα είναι η προσπάθεια !

m.kotziam@gmail.com

Αναζήτηση